august 29, 2008

29. august Kõlbmatu tegevus.

Vaat sellega ma viimastel päevadel just tegelengi! Hooldan kuusekultuure, aga see pole Maaelu Arengukava EL metsanduslike toetuste meetme 1.5.1 järgi abikõlbulik tegevus. Sellepärast, et ma ISE teen tööd OMA METSAS. Kui palkaksin naabrimehe, kes esitaks mulle tehtud tööde kohta arve ja ma selle tasumist pangakonto väljavõttega tõestaksin – vaat siis oleksin õige metsaomanik ja kui hästi läheb, võiksin isegi abikõlbulikuks tunnistatud saada. Ise saaksin samal ajal käed taskus tal sabas jalutada ja töid juhatada, parem veel, kui lihtsalt kodus diivanil pikutaksin. Siis oleksin see, kes toetamist vajab. Neile, kes ise tööd teevad, pole ju abi vaja, sest jõuavad küll ja saavad hakkama. Nii kange olen kah, et ei hakka mingeid võlts-skeeme kasutama, st. fiktiivseid töölepinguid sõlmima. Mis aga ei tähenda, et ma sel teemal sõna ei võtaks, kuni toetuste tingimuste väljatöötajateni ühel päeval olukorra absurdsus kohale jõuab.

Teine samalaadne järelemõtlematus, mis kultuuride hooldamist puudutab, on siseriiklike metsanduslike toetuste tingimustes, mida korraldab Sihtasutus Erametsakeskus. On olemas võimalus taotleda toetust raiesmiku uuendamiseks, st. nii metsaistutuseks kui ka kultuuride hooldamiseks, aga see toetusliik on tehtud tööde põhine ja tähtaeg on 15.juuni. Selleks ajaks on küll taimed istutatud, aga kultuuride hooldus algab ju hiljem. Seega on muudetud võimatuks samade raiesmike hooldamisele jooksval aastal toetust taotleda.

Tegelikult olen praegu õigel ajal hooldustöid tegemas. Lepavõsa ja liigne rohi langevad terava ketta all ja kikkis kuusetaimed saavad sügisvihmade käes veel vabalt kosuda. Varsti saabub aeg ka repellendi kasutamiseks – kuuselatvade ulukitõrjevahendiga katmiseks. Hooldatud kultuuride puhul läheb see töö poole kiiremini kui võsa või rohu seest taimi otsides.

Kommentaare ei ole: